Projeler
ABCÇDEFGHIİJKLMNOÖPQRSŞTUÜVWXYZ
1920-291930-391940-491950-591960-691970-791980-891990-992000-092010-19
Arkiv > Projeler > Palladium Alışveriş Merkezi ve Residence Uygulanmış ProjeArkiv Seçkileri'nde Yer AlmıştırPDF versiyonuFavorilerinize EkleyinRapor EtArkadaşına GönderSayfayı Yazdır
Son güncelleme tarihi : 26/03/2010 14:40
Palladium Alışveriş Merkezi ve Residence
Künye
Tasarım EkibiEnder Ergün
Yardımcı MimarGül Şentürk
Cavit Ö. Ergün
Erdemir Şenoyar
Servet Ünver
İç Mekan ProjesiSinan Kafadar
Mimarlık Ofis(ler)iErgün Mimarlık Ltd. Şti.
İşverenKozken İnşaat Taahhüt ve Turizm AŞ
Adres
Kozyatağı
İstanbul
Proje Tarihi2004 - 2006
Yapım Tarihi2006 - 2008
Arsa Alanı34.205 m2
Kapalı Alan204.500 m2
Proje TipiAlışveriş Merkezi / Çarşı, Konut Sitesi / Grubu
Yapım TürüKarma
Açıklama
Palladium Alışveriş Merkezi ve Residence projesini yapmak üzere 1998 yılında arsanın yeri seçildi ve arsa alındı. Bu tarihlerde Kozyatağı’nda TEM otoyolu trafiğe yeni yeni alışıyor ve Carrefour, hipermarket olarak bölgedeki alışveriş etkinliğini tek başına üstlenen bir rol oynuyordu. Konut piyasasında ise Ataşehir ve Trio blokları dışında ciddi bir yatırım göze çarpmıyordu. Ancak bugün Kozyatağı’nda oluşan aşırı yoğun konut dokusunu o dönemde öngörmek, bölgedeki gelişim izlendiğinde çok da zor değildi. Bu öngörüyle yola çıkıldığında, bu sıkışık yapı stoğu arasında bir nebze nefes almayı sağlayacak derli toplu bir rekreatif yeşil alan, proje süreci içerisinde evrime uğramayan tek unsur olarak kaldı. Bu süreç dahilinde, önce bu arsaya, müstakil, daha sonra ise komşu arsalarla beraber çok kapsamlı ve farklı fonksiyonlu kompleksler gerçekleştirmek için uzun soluklu fizibilite çalışmaları yapıldı, projeler araştırıldı ve geliştirildi. Alışveriş merkezi fonksiyonu her araştırmada var olmak kaydıyla otel-ofis-rezidans seçenekleri ile ayrı ayrı etüt edildikten sonra, bu çalışmalar çeşitli bürokratik, organizasyonel ve finansal süzgeçlerden geçirildi ve 2006 yılında ruhsat alındı. Sonuç olarak bu projelendirme sürecini yaşayan Palladium Alışveriş Merkezi ve Residence’ın, son yılların hızla gelişen AVM yapma trendinin bir ürünü olmadığını vurgulamak gerekiyor. İstanbul Anadolu Yakası’nda nitelikli bir alışveriş merkezi ve rezidans yapma kararının yatırımcı şirket tarafından verilmesi ve bu kararın projelendirme ve uygulama aşamalarında sapmadan devam etmesi, mimara verilen destek açısından çok önemliydi.

Alışveriş merkezleri genelde içe dönük binalardır. Bu durum projede işletmeye yönelik koşullar da göz önünde bulundurularak minimize ediliyor. Yapı, araba sirkülasyonun olduğu cephede içe dönerken, oluşturulan rekreatif yeşil alana bakan cephesiyle tamamıyla dışa açılıyor. Bu açılım, öncelikli olarak, alışveriş merkezi bloğunun merkez aksında konumlandırılan, aydınlık ve ferah bir giriş holü olan cam bir küre ile sağlanıyor. Bu küre yalnızca bir giriş holu değil, kafeteryalarla beslenen seyirlik bir dinlenme mekanı, renkli bir aktivite alanı ve buluşma noktası olarak tasarlandı. Dışa açılma fikri, cam kürenin dışında, zemin ve üst katlarda tasarlanan kafeteryaların teraslarıyla beraber dış bahçeye yönlenmesiyle güçlendiriliyor. Geçirgen bir sınır olan arkadla çevrelenen bu bahçe, yeşil alanları, aktif su öğesi, cam küre ve kafeteryalarla kurduğu ilişkiyle, yukarıda da bahsedildiği gibi yoğun yapılaşma içerisinde bir nefes alma alanı niteliği taşıyor.
İç mekan tasarımında ise, kullanıcı konforu düşünülerek, ferahlık, gün ışığından maksimum faydalanma, kolay oryante olabilme gibi koşullar ön planda tutularak iki farklı alışveriş sokağı planlandı. Yataylığın vurgulandığı ilk sokakta, kesitte aşağıdan yukarı doğru geri çekilerek, farklı kotlarda lineer sıralanmış alışveriş birimlerinin, ana mekanın dört bir yanından kolay algılanması ve mekansal ferahlık hedeflendi. Diğer sokakta ise planda kurgulanan eğrisellikle alışveriş birimlerinin sirkülasyon halindeki kullanıcı tarafından kesintisiz olarak algılanması sağlandı. Sürekli yatay dolaşımın hakim olduğu bu iki alışveriş aksının aksine, kullanıcının alışveriş aktivitesine kısa süreli bir ara vereceği, aksların kesişme noktalarında meydanlaşan ve yatay dolaşımın yerini düşey dolaşıma bıraktığı alanlarda iç mimarinin ve aydınlatmanın da katkısıyla düşeylik vurgulandı. Kompleksin diğer yapısı olan rezidans bloğu, zemin+32 katlı 94 daireden oluşuyor. Yapının bütün daireleri denize ve güneşe yönleniyor. Alışveriş merkezi bloğunun çatısının büyük bir kısmı konutların sosyal tesislerine açık alan olarak servis veriyor. Bu alan, fitness center, yüzme havuzu, yeşil alan ve koşu parkurunu içeren özel bir sosyalleşme platformu olarak tasarlandı.
Görüntüler