Projeler
ABCÇDEFGHIİJKLMNOÖPQRSŞTUÜVWXYZ
1920-291930-391940-491950-591960-691970-791980-891990-992000-092010-19
Arkiv > Projeler > Urban Play ProjePDF versiyonuFavorilerinize EkleyinRapor EtArkadaşına GönderSayfayı Yazdır
Son güncelleme tarihi : 28/07/2008 17:14
Urban Play
Künye
Tasarım EkibiEmir Drahsan
Stefan Lacroix
İşverenBilinmiyor
Adres
Nanterre
Paris
Proje Tarihi2004 - 2004
Yapım TarihiSürüyor
Arsa Alanı1.200.000 m2
Kapalı Alan400.000 m2
Proje TipiŞehir Planlama
Yapım TürüBilinmiyor
Proje YöneticisiBilinmiyor Unknown
Açıklama

Günümüzde, global ölçekte yoğunlaşan kültürel ve ticari ilişkiler, şehirlerin gelişimini etkileyen faktörlerin çoğalması ve bu faktörler arasındaki ilişkilerin gitgide karmaşık bir yapıya bürünmesi ile, şehirlerin bütününün algılanması imkansiz hale geldi. Modern şehrin gerçek kimliği, kimliksiz boş alanlar, ulaşım ağlarının parçalara ayırdığı bölgeler ve içinde barındırdığıi farklılaşan ve çoğalan değişik sosyal seviyelere ait insan toplulukları ile ölçülür oldu. Bu anlamda Fransa'nın başkenti Paris'in Nanterre isimli banliyo kenti anektodik bir örnek oluşturmakta. Eski şehircilik methodlarının "statikçi" felsefeleri günümüz şehirlerinin gerçek sorunlarına çözüm üretememekte. Artık yaşadığımız dinamik dünya ile doğrudan ilintili yeni "dinamikçi müdahale stratejilerinin" geliştirilmesi gerekmekte. Oyunun kuralları değişmeli!

Bu şehir tasarım önerisinde sanat, mimari, bilim ve felsefe alanındaki gelişmeler, elde edilen sonuçlar, oyunun yeni kuralları olarak yapacağımız müdahalelerinin altyapısını oluşturuyor.

Nanterre şehri ile ilgili yaptığımız analizler bizi şu ana sonuçlara ulaştırdı; şehir değişik ulaşım ağları (2 otoyol, 2 banliyo tren hattı) ile birbirinden kesin sınırlarla ayrılan bölgelerden oluşmakta. Her bölge kendine has damatahtası plan düzenini geliştirmiş ve kimliksiz boş alanlar ve ulaşım ağları, bu şehri oluşturan farklı kimliklerin ortak noktası. Bu mekanlar, yine bu kimlikleri birbirine bağlanabilmesi için bir potansiyel oluşturmakta. önerimiz, varolan binaların oluşturduğu ızgara yapıyı tek yönlü açarak ayrık bolgeleri birbirleri arasında çizgisel bir yapıyla örmek. Daha sonra şehrin geneline yayılacak "örgü sistem" ızgara yapının yerini alıyor. "Regulatör" isimli elemanlar, üzerinde spor, ticaret ve kültür mekanlarının yer aldığı şehrin aktivite alanları olarak düşünüldü. Bu alanlar örgü sistemi içine yerleşerek ayrık bölgeler arasında devamlılık sağlıyorlar. "İmpaktör", suni karla oluşturulan kayak pisti, louvre muzesi ile başlayan ve Arche de la Defence ile devam eden "büyük aksi" hafifçe yerden kaldırarak sonsuza doğru uzatıyor. Var olan binaları koruyarak, içinde yaşayan insan yoğunluk oranını düşürüyor, aynı zamanda önerdiğimiz yeni modüler bina sistemi ile de arazinin genelinde yüksek ve dengeli bir yoğunluk oranına ulaşıyoruz.

Bugün, eğlence kültürünün egemen olduğu bir toplumda yaşıyoruz. Baudrillard, Disneyland'ı simulakrların oluşturduğu kusursuz bir birliktelik olarak tanımlıyor. Bu oyuncu dünyanin asıl amacı ise insanları, birbirinden fiziksel sınırlarla ayrılan bir gerçek ve bir çocuksu dünyanın olduğuna inandırmak, sonuç olarak da aslında gerçek hayatın bir oyun olduğu gerçeğinden bizi uzaklaştırmaktır diyor.

Nanterre şehri bir oyun alanına dönüşmüştür şimdi. Şehrin değisik yerlerindeki aktiviteler, var olan aktiviteler ve o yerin spesifik verilerine göre yeniden şekilleniyor. Bu eğlence şehrini keşfederken değişik ambiyanslar, maceralar, süprizler sizleri bekliyor.Şehirde yaşamak, sehri yaşamak bir oyundur artık...

Bu proje ESA en iyi diploma 2.lik ödülü (2004) almaya hak kazanmıştır.

 

Görüntüler
Vaziyet PlanıŞema