Projeler
ABCÇDEFGHIİJKLMNOÖPQRSŞTUÜVWXYZ
1920-291930-391940-491950-591960-691970-791980-891990-992000-092010-19
Arkiv > Projeler > Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı Yeni Terminal Binası, İlave Apron, Kapalı Otopark ve Mütemimleri Projesi Uygulanmış ProjeEngelli Erişimine Uygun TasarlanmıştırArkiv Seçkileri'nde Yer AlmıştırPDF versiyonuFavorilerinize EkleyinRapor EtArkadaşına GönderSayfayı Yazdır
Son güncelleme tarihi : 12/07/2010 15:32
Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı Yeni Terminal Binası, İlave Apron, Kapalı Otopark ve Mütemimleri Projesi
Künye
Tasarım EkibiDoğan Tekeli
Dilgün Saklar
Mehmet Emin Çakırkaya
Nedim Sisa
Yardımcı MimarMeltem Eryazıcı Özcan
Belkıs Somer
Sena Özeren
Neslihan Can
Gülnaz Güzeloğlu
Aydın Bilgi
Gizem Ünek
Özgür Kayabay
Burcu Erkmen
Eylem Öncül
Ayşegül Demetoğlu
Mehtap İncirci
Elçin Güner
Pelin Gürkan
Elvan Onar
Begüm Ülker
Selcen Çelik
Ceren Erman
Ceylan Cöbek
Nomi Elhadef
Şehircilik ProjesiTekeli - Sisa Mimarlık Ortaklığı
Mekanik ProjesiDinamik Mühendislik
Elektrik ProjesiEnmar Mühendislik
Cedetaş Mühendislik Müşavirlik Ltd.Şti.
Statik ProjesiTuncel Mühendislik
Arup Mühendislik
Peyzaj ProjesiANSER Peyzaj
Tesisat ProjesiDinamik Proje
İç Mekan ProjesiTekeli - Sisa Mimarlık Ortaklığı
Mimarlık Ofis(ler)iTekeli - Sisa Mimarlık Ortaklığı
İşverenHEAŞ-Limak GMR OG
Adres
Kurtköy
İstanbul
Proje Tarihi2007
Yapım Tarihi2008 - 2009
Arsa Alanı390.000 m2
Kapalı Alan345.000 m2
Proje TipiHavaalanı Terminali
Yapım TürüKarma
MüteahhitHEAŞ – Limak GMR OG
Açıklama

2006 yılında Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından düzenlenen yarışma sonucu elde edilen proje, Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın ilave taleplerine ve idarece hazırlanan master plana göre revize edilerek uygulama projesi hazırlanmıştır.

Proje kapsamında; toplam inşaat alanı 227.000m² olan Dış Hatlar Terminal Binası, 128 odalık Havaalanı Oteli, VIP Bloğu ile ilave apron, 4000 araç kapasiteli katlı otopark binası ve 1500 araçlık açık otopark yer alıyor. Tüm yapı, 31 Ekim 2009'da “Yap İşlet Devret” Modeli ile inşaatı bitirilerek yolcuların kullanımına açılmıştır.

Zemin altında 3 kat kullanımına izin veren 110.000 m² ‘lik kapalı otopark 8x16 m açıklıkta prefabrike kolon ve pi plak döşeme elemanları ile imal edilmiştir.Ana terminale 2 adet bağlantı bloğu ile bağlanmıştır.

Dış Hatlar Terminal Binasının bir kısmının iç hatlar olarak hizmet vermesi şeklinde yapılan düzenleme ile toplam yolcu kapasitesinin 25 milyon yolcu/yıl'a çıkması öngörülmüştür. Gelecekte yapılacak genişletme ile bu kapasite 40 milyon yolcu kapasitesine ulaşacaktır.

Terminal binasında mekansal formlarda özgün ve kalıcı bir mimari amaçlanırken çağdaş işletme prensipleri de göz önünde tutulmuştur. Bodrum katları betonarme olan terminalin üst yapısı tamamen çelik strüktürle imal edilmiştir. Gidiş katında yüksek ve geniş hacimler oluşturan ana mekanın üzeri yedi adet çatı tonozu ile örtülmüştür.48 ve 32 metre açıklıktaki tonozların dalga formu oluşturacak şekilde dizilmesi ile oluşan form mimari tasarımın en önemli ögesidir.

Apron tarafında bulunan iskele bloğuna bağlanan 16 adet esnek MARS (Multiple Aircraft Ramp System) köprüsüne 8 adet geniş gövdeli veya 16 adet orta gövdeli araç parkedebilmektedir.

Gidiş katında 16 adet, geliş katında 8 adet yolcu köprüsü, toplam 604 metre uzunluğundaki iskele bloğuna gelen ve giden katlarından bağlanmaktadır.Terminalin cephesindeki sağır yüzeyler fibrobeton cephe panelleri ile kaplanarak kalıcı bir mimari bütünlük amaçlanmıştır.

Binanın aprona bakan güney cephesinde yaklaşık 3 metre genişliğinde konsol saçak ve ahşap görünümlü aluminyum güneş kırıcı gril elemanlarıyla güneş kontrolü sağlanmaktadır. Ahşap rengindeki bu elemanlar aynı zamanda binanın apron tarafındaki mimari ifadesini oluşturmaktadır.

YarışmaSabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Davetli Mimari Tasarım Yarışması
Görüntüler