Projeler
ABCÇDEFGHIİJKLMNOÖPQRSŞTUÜVWXYZ
1920-291930-391940-491950-591960-691970-791980-891990-992000-092010-19
Arkiv > Projeler > Güzide Hanım İlköğretim Okulu Uygulanmış ProjePDF versiyonuFavorilerinize EkleyinRapor EtArkadaşına GönderSayfayı Yazdır
Son güncelleme tarihi : 25/01/2012 15:11
Güzide Hanım İlköğretim Okulu
Künye
Tasarım EkibiKadir Karakoç
Yardımcı MimarSerdar Süleyman
Serkan Duman
Muharrem Akkaya
Volkan Can
Ahmet Anıl
Muhammed Hocamkulov
DanışmanFehmi Kızıl
İç Mekan ProjesiYusuf Hacıhaliloğlu
Serdar Süleyman
Eren Uyumaz
Mimarlık Ofis(ler)iZambak Mimarlık Mühendislik İnşaat Sanayi Ticaret AŞ
İşverenErkam Özel Öğretim İşletmeleri A.Ş.
Adres
Proje Tarihi2010 - 2011
Yapım Tarihi2011 - 2011
Arsa Alanı10.615 m2
Kapalı Alan17.375 m2
Proje Tipiİlköğretim Okulu
Yapım TürüKarma
Açıklama
Proje arsası Elazığ' ın batısında, çevre yapılaşmasının henüz tamamlanmamış olduğu Ataşehir mahallesinde bulunmaktadır. Kuzeyinde bulunan Malatya yolu ile tren yolu arasında konumlanır. Şehrin gelişme alanı olarak belirlenen bölgede Malatya yolunun kuzeyinde kalan yamaçlar yeni konut alanları olarak tercih edilmiştir.

Çevrenin yapılaşmaya yeni açılmış olması ve bölgede az binanın bulunması doğal peyzajın hakimiyetini sürdürmesini sağlamaktadır. Tasarım aşamasında coğrafi ve iklim verileri dikkate alınmış, soğuk kış iklimi düşünülerek yapı güneye açılacak şekilde konumlandırılmıştır. Güneyde hakim olan yeşil ova ve bitimindeki dağ manzarası ufuk açıcı bir niteliğe sahiptir. Kuzeye sırtını veren derslik blokları güneye bakan korunaklı oyun alanlarına imkan sağlar.

Spor, konferans salonu ve yemekhane gibi gün içinde daha az kullanılan ortak mekanlar yer altına alınarak zemin kat ve üzeri eğitim mekanlarına ayrılmış, parselde daha fazla bahçe alanı bırakılmıştır. İdari ve ortak mekanların planlandığı ana bloğa derslik blokları takılır, ilk 3 katta eğitim mekanları biter. Çatı katında [3. kat] misafirhane, öğrenci pansiyonu ile sosyal ve dinlenme mekanları bulunmaktadır.

Derslik bloklarını aralarında yaş gruplarına farklı oyun bahçeleri bırakılmıştır. Ana avlu sabah okul girişinde tören alanı olarak kullanıldıktan sonra idari girişe hizmet verir. Gün içinde 1. ve 2. kademe öğrencileri yan oyun avlularına çıkarlar. Okul ana girişinden farklı bir giriş imkanı tanınan anaokulu bloğu arsanın köşesinde kendine ait sınırlandırılmış bir bahçeyi ve oyun alanlarını kullanır.

Yapının az katlı olması çocuk ölçeği düşünüldüğünde olması gereken ama her eğitim yapısında yapılamayan bir pozitif özellik olarak değerlendirilebilir. Bütün eğitim yapılarının en fazla 3 katlı olması eğitim ve eğitimciler açısından önemli bir özelliktir. Kısa süreli teneffüs aralarında çocuğun bahçeye çıkıp oynayabilmesi ve enerjisini harcaması böylece kalan zamanda derslere daha çok konsantre olması hedeflenmektedir.
Görüntüler