Projeler
ABCÇDEFGHIİJKLMNOÖPQRSŞTUÜVWXYZ
1920-291930-391940-491950-591960-691970-791980-891990-992000-092010-19
Arkiv > Projeler > Ada Apartmanı Uygulanmış ProjeArkiv Seçkileri'nde Yer AlmıştırPDF versiyonuFavorilerinize EkleyinRapor EtArkadaşına GönderSayfayı Yazdır
Son güncelleme tarihi : 19/04/2011 17:35
Ada Apartmanı
Künye
Tasarım EkibiCan Çinici
Yardımcı MimarSelim Koytak
Elektrik Projesiİsmet Defne - Elsan Mühendislik
Statik ProjesiOsman Tümerdem - ONTU
Peyzaj ProjesiCan Çinici
Tesisat ProjesiÇoşkun Özbaş
İç Mekan ProjesiCan Çinici
Mimarlık Ofis(ler)iÇinici Mimarlık Ltd. Şti.
İşverenEryapı / Yimtaş (Ertuğrul Yazıcıoğlu / Hüseyin Gültekin)
Adres
Bostancı
İstanbul
Proje Tarihi2007
Yapım Tarihi2008 - 2010
Arsa Alanı790 m2
Proje TipiApartman
Yapım TürüBilinmiyor
MüteahhitEryapı İnşaat
Yimtaş Mühendislik
Açıklama

Kadıköy / Bostancı’da, birbirleriyle benzer gibi gözüken ancak her biri farklı büyüklük ve geometride olan parsellerden oluşan; aşırı bürokratik ve sayısal kriterlerle çalışan ancak hiçbir kentsel mimari öngörüye dayanmayan imar planlarıyla geliştirilmekte olan, yüksek yoğunluklu bir ‘apartmanlar bölgesi’ olma yolunda hızla dönüşen bir alanda; iskele ve sahile erişimi oldukça kolay, manzara olanaklarına sahip bir köşe parsel.

Arsaya özgü imar durumunun elverdiği maksimum alanı elde ederek, günümüzde geçerli olan gayrimenkul kodlarına uyarak 3 oda ve 1 yaşama mekanlı maksimum konut sayısını elde etmek; mevcut imar şartlarının tanıdığı olanakları iyi kullanmak; parsel büyüklükleri - çekme mesafeleri - yoğunluk arasındaki uyumsuzluklardan kaynaklanan yakın çevresindeki ‘oransızlıklar’dan uzak kalmaya çalışmak; bölgede zemin kotlarında gözlemlenen dükkan ve konut işlevleri arasında kararsızlıkların yol açtığı ‘tanımsızlık hissinin’ karşısında duran bir yapı tasarlamak; bunları yaparken bağlamdan soyutlanmamak.

Bina kütlesi sadece bir dikdörtgenler prizması ile sınırlı tutulmuş ve çıkma yapılmamıştır. Plan kurgusunda asansör şaftı ortaya alınarak merdivenler ve ıslak hacimler binanın arka köşelerine doğru çekilmiş, salon ve odalar yola bakan cephelere yerleştirilmişlerdir. Pencerelerin düzeni, daireleri hem 3, hem 2 odalı olarak tasarlamaya elverişli olacak şekilde kurgulanmıştır.

Köşe parsel olma özelliği kütle üzerinde okunaklı kılınmıştır; En yakın komşu binalara bakan yan ve arka cephelerde beyaz sıvalı geniş masif duvarlar, yollara bakan diğer iki cephede de geniş açıklıklar ve gri seramik kaplı yüzeyler oluşturulmuştur.

Zemin kotu, etrafta çokça rastlanan eğilimin aksine konut ve ticaret işlevlerinden arındırılmış, boşaltılarak, açık ve sert zeminli bir giriş bahçesi niteliğine kavuşturulmuştur; Bu alanda güvenlik, bekleme, zil, posta kutuları gibi apartman giriş işlevlerini barındıran camlı bir giriş holü bulunmaktadır. Altı boşaltılmış bu prizmatik bloğa sokaktan yaya girişi, endirekt olarak yandan ince bir saçak ile alınmıştır. Yan ve arka bahçeye bakış vererek gerçekleşen bu giriş deneyimi oldukça geniş bir görüş alanını kapsamaktadır. Böylesi bir deneyim, giriş sekansını olabildiğince uzatmanın yanı sıra bir anlamda bloğun üst katlarındaki yoğunluğunu dengeleyici bir işleve sahip olmuştur.

Araç girişi ise yaya girişi ile çakışmayacak şekilde diğer yoldan alınmış, buradan bir rampa ile bodrum kattaki kapalı otoparka iniş sağlanmıştır.

Vurguyu binanın kendisinden çok boşluğa, oranlara, bahçeye, ara mekanlara ve geçişlere yapmak için her yerde beyaz ve gri tonları kullanılmıştır. Otopark ve yangın merdiveni gibi işlevsel alanlarda sadece dolgu duvarlara sıva uygulanmış, betonarme kısımlar olduğu gibi bırakılmıştır.

Bahçe duvarları genel kompozisyonun bir parçası haline getirilmiş; çöp nişi ve yazı yerleri bu duvarların uzantıları olarak ele alınmış, bahçe duvarlarının sokak ile kurduğu ilişkinin daha geçirgen olması hedeflenmiştir.

Görüntüler