Projeler
ABCÇDEFGHIİJKLMNOÖPQRSŞTUÜVWXYZ
1920-291930-391940-491950-591960-691970-791980-891990-992000-092010-19
Arkiv > Projeler > Yalova Raif Dinçkök Kültür Merkezi Uygulanmış ProjeArkiv Seçkileri'nde Yer AlmıştırPDF versiyonuFavorilerinize EkleyinRapor EtArkadaşına GönderSayfayı Yazdır
Son güncelleme tarihi : 27/01/2012 09:08
Yalova Raif Dinçkök Kültür Merkezi
Künye
Tasarım EkibiEmre Arolat
Kerem Piker
Gülseren Gerede Tecim
Deniz Subaşı
Gözde Sazak
Rıfat Yılmaz
Mekanik ProjesiMak-el
Elektrik ProjesiSentez
Statik ProjesiOSM Engineering
Mimarlık Ofis(ler)iEmre Arolat Architects
İşverenAkkök Grubu
Adres
Proje Tarihi2007 - 2008
Yapım Tarihi2008 - 2011
Kapalı Alan7.900 m2
Proje TipiKültür Merkezi
Yapım TürüKarma
Açıklama

Akkök tarafından inşa edilecek olan ‘kültür merkezi’nin kentle kuracağı ilişkinin biçimi, bu tasarımın ana ölçütü olarak ortaya çıkar. Farklı mecralarda derinleştirilerek okunmaya çalışılan bir kentin ve onun kullanıcılarının, inşa edilecek yapıya karşı alacakları pozisyonun önemsendiği bu tasarım, ‘pırıltılı’ bir yapının bu özgül yer’de oluşturması söz konusu olan ‘baskı’dan uzak durmayı hedefler.

Çağdaş mimarlık söylemleri adına kolaylıkla düşülebilecek bir tuzak olarak neredeyse her an, her yerde beliriveren ‘buyurgan ve öğretici bir tasarım yönelimi”nden olabildiğince kaçınan yapı, arazinin batı yönüne çekilip en kenara yaslanarak önünde yer alacak olan ‘özel arboretum’a yer açar. Böylelikle inşa eden, kullanıcı’ya kültürün nasıl tüketileceğini ‘o’ yere koyduğu yapı ile öğretmeye kalkmaz. Tersine, söz konusu tasarım büyük ölçüde bir ‘ucu açıklık’ içerir.

Yapı, tıpkı bulunduğu coğrafyada inşa edilen eski köşkler gibi suyun üzerine inşa edilir. Su şehri Yalova’da, kültür merkezinin kullanıcıları hem dışta, hem de iç alanda suyun serinletici etkisinden yararlanır.

Yapı içinde yer alan kitleler, farklı işlevlere göre ve tam kendilerine gereken ölçülerde biçimlenir. Farklı kotlarda bağlantı noktaları oluşturan bu kitleleri birbirine bağlayan ‘gezinti rampası’, ziyaretçinin gündelik hayatını bir nebze renklendirmeyi dener.

‘Gezinti rampası’nın, Yalovalı’nın serbestçe girebileceği, iç kitlelerin yüzeylerinde yer alan ve her 3 ayda bir değişen ‘dijital medya sergileri’ni farklı kotlarda bulunan müze ve yerleştirmeleri izleyebileceği, kafe ve lokanta işlevlerinden yararlanacağı bir ‘iç sokak’ olarak kentin sosyal hayatına girmesi beklenir.

Yapının dolaşım kurgusu, içinde farklı işlevlerin fragmanter kapalı kitleselliklerini barıdıran ‘kozmik’ bir fanus ile onu saran kentsel ‘arayüz’ -interface- üzerinden biçimlenir. Kentsel ‘arayüz’ -interface- belirli ölçüde paslanmış ve pası özel bir kimyasal ile dondurulmuş metal plakalardan oluşur. Basit delikli sacdan imal edilecek olan metal plakalar, içten dışa doğru bakışın anlamlı olduğu yüzeylerde ‘plise’ hale dönüşerek dış alana farklı perspektifler sunar. Diğer yüzeylerdeki ‘perforasyon’ ise bir ‘tül perde’ etkisi sağlar.

Görüntüler